Lediga jobb som Administrativ chef i Lilla Edet

Se lediga jobb som Administrativ chef i Lilla Edet. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lilla Edet som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef till bemanning och administration

Ansök    Sep 26    Lilla Edets kommun    Administrativ chef
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare v... Visa mer
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas. 

Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter. 


Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.


Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!




Beskrivning
Verksamhetsområde utveckling och stöd är organiserat i sektor socialtjänst i Lilla Edets kommun och som enhetschef är du organiserad direkt under verksamhetsområdet utveckling och stöd.

Områdets uppdrag är att samla och samordna sektorns stödresurser och erbjuda ett jämlikt stöd ut till sektorns verksamheter. I området utförs administrativa uppgifter, bemanningsarbete, controlleruppgifter och verksamhetsutveckling. I enheten för bemanning och administration är det fokus på korttidsrekrytering, central schemaplanering och central administration. Tillsammans med dina kollegor i området och i sektorn driver du utvecklingen för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i socialtjänstens arbete. I vårt område arbetar vi ständigt med att säkerställa verksamhetens kvalitet som vi vill att du ska vara en del av. Vi satsar även på att utveckla vår arbetsgrupp och det pågår ett arbete med implementering av centraliserat arbetssätt och gemensamt förhållningssätt.



Arbetsuppgifter
Som enhetschef för bemanningsenheten har du en avgörande roll i att säkerställa att våra verksamheter alltid har rätt kompetens på rätt plats. Du leder ett team av erfarna och drivna medarbetare som varje dag gör skillnad för både personal och brukare.
Vi verkar i en föränderlig miljö där vi ständigt utvecklar våra arbetssätt för att möta nya behov. Att rekrytera rätt kompetens inom vård och omsorg är en utmaning, men vi ser också stora möjligheter i att arbeta smartare och mer strategiskt.
Som enhetschef får du vara med och skapa framtidens bemanningslösningar och säkerställa att våra verksamheter har de resurser som behövs för att ge bästa möjliga vård och omsorg.

Uppdraget som enhetschef innefattar följande arbetsuppgifter:
• Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar
• Ansvar för enhetens verksamhetsområde
• Formulera och fastställa operativa mål och strategier för enheten samt följa upp och utvärdera resultatet

Vi erbjuder dig:
Påverkan och utveckling – Du får leda en viktig enhet där dina idéer och initiativ skapar verklig förändring.
Engagerade och erfarna kollegor – Du arbetar med ett team som har bred kompetens, lång erfarenhet och ett stort engagemang.
Utvecklingsmöjligheter – Vi erbjuder kompetensutveckling och ledarskapsprogram för att du ska kunna växa i din roll.
Balans i livet – Vi har flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling.

Din kommande chef i uppdraget som enhetschef för enheten för bemanning och administration är utvecklingschef Kerstin Almgren, hon beskriver sitt ledarskap så här:
"Min ledarstil präglas av ett coachande ledarskap och mitt arbetssätt genomsyras av transparens, delaktighet och entusiasm. Jag är modig och mitt mål är att skapa en trygg situation där alla vill engagera sig med stöd av ett nära och situations anpassat ledarskap".



Kvalifikationer
Det är ett krav att du har högskoleutbildning med minst 120 högskolepoäng, gärna som beteendevetare eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är ett meriterande om du har erfarenhet av arbete som enhetschef inom bemanning och administration.

Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är närvarande, lyhörd och engagerad vilket syns i ditt ledarskap. Du tänker nytt, vågar stå för fattade beslut och har förmågan att göra dem begripliga för medarbetarna.


Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden så avvakta inte med att söka.
Vi har mycket framåtanda och tycker också att en del av jobbet är att ha kul tillsammans. I vårt område tycker vi att olikheter är en styrka. Vill du vara en del av oss?

Intervjuer kommer att hållas eftermiddagen onsdagen den 22 oktober och eftermiddagen torsdagen den 23 oktober på Järnvägsgatan 8 i Kommunhuset i Lilla Edet. Visa mindre

Driftansvarig sökes till Auto-Car AB i Lilla Edet

Ansök    Dec 6    Stendahls Bil AB    Administrativ chef
Stendahls Bil har förvärvat Auto-Car AB i Lilla Edet som är en Mekonomen verkstad som servar och reparerar alla typer av fordon framförallt VW, Audi och Skoda. Stendahls Bil kommer att driva Auto-Car vidare i nuvarande form och vi söker därför en driftansvarig. Auto-Car är en mindre bilverkstad med tre servicetekniker och i din roll som driftansvarig ingår att driva och utveckla verksamheten. Mer konkret innebär det att du är ansvarig för områden som kund... Visa mer
Stendahls Bil har förvärvat Auto-Car AB i Lilla Edet som är en Mekonomen verkstad som servar och reparerar alla typer av fordon framförallt VW, Audi och Skoda.

Stendahls Bil kommer att driva Auto-Car vidare i nuvarande form och vi söker därför en driftansvarig. Auto-Car är en mindre bilverkstad med tre servicetekniker och i din roll som driftansvarig ingår att driva och utveckla verksamheten.
Mer konkret innebär det att du är ansvarig för områden som kundnöjdhet, marknad, resultat, personal och organisation inom serviceavdelningen. Du arbetar nära ditt team och medverkar i den dagliga verksamheten.

Vi söker dig som har erfarenhet att driva egen verksamhet eller dig som har erfarenhet som servicetekniker och vill utvecklas.
Du bör ha teknisk bakgrund.

Din profil

Du strävar efter att uppfylla kunders behov och har lätt att få kontakt med andra människor.
Som ledare har du ett coachade och peppande arbetssätt.
Du värderar ett gott samarbete och tar tillvara på dina medarbetares tankar och idéer.
Arbetet innefattar flera ansvarsområden, därför är det viktigt att du är strukturerad och målinriktad.

Arbetsbeskrivning:

- Driva och utveckla Auto-Car
- Reservdelshantering
- Kundkontakt
- Bokning och fakturering
- Personalansvar Visa mindre